Wymiana przewodów zapłonowych
Rady praktyczne
-
Jeśli tylko można, wymieniaj komplet przewodów, a nie pojedyncze przewody. Przewody pojedyncze stosuj tylko w nagłych przypadkach.
-
Zastąp stare przewody nowymi co 50 tys. km lub raz na 3 lata.
-
Podczas pracy silnika nie dotykaj przewodów zapłonowych, gdyż grozi to porażeniem elektrycznym, a tym bardziej nie zdejmuj ich, bowiem dodatkowo może ulec uszkodzeniu elektroniczny system sterowania zapłonem.
-
Zdejmując przewody, nie ciągnij za kabel. Przewody zdejmuj, tylko gdy silnik jest chłodny, gdyż mniejsze jest wówczas ryzyko, iż zerwana zostanie ich metalowa końcówka.
-
Zwróć baczną uwagę na montaż przewodów w aparacie zapłonowym i cewce. Pamiętaj, że przy nieumiejętnym zakładaniu gumowych osłon gromadzi się pod nimi powietrze, które podczas pracy silnika nagrzewa się, w efekcie czego przewody wyskakują ze swych gniazd niczym korki od szampana.
-
Świecenie i iskrzenie przewodów, widoczne w ciemności, niekoniecznie musi być spowodowane przebiciem izolacji. Prąd o wysokim napięciu przewodzony przez kable sprawia, że powietrze wokół nich ulega silnej jonizacji i pojawiają się zewnętrzne wyładowania elektryczne. Nie grożą one jednak porażeniem elektrycznym (przewody „nie kopią").
-
Po wymianie lub czyszczeniu świec prawidłowo załóż na nie przewody. Zwróć uwagę, czy metalowe zakończenie przewodu wskoczyło we właściwy sposób na końcówkę świecy. Potwierdzeniem jest dźwięk podobny do zapinania zatrzasku.
-
Nieprawidłowy montaż przewodów na świecach, a także w gniazdach aparatu zapłonowego i cewki, może spowodować „skakanie iskry", co nierzadko prowadzi do punktowego przepalenia gumowej osłony przewodu.