TESTER SZCZELNOŚCI GŁOWICY CO2
Tester szczelności głowicy / uszczelki pod głowicą CO2 składa się z: płynu reakcyjnego 50ml + adapter 25-55mm. Płyn reakcyjny który nie zmienił koloru może być wykorzystany ponownie. Zawartość butelki wystarczy na kilka testów.
WYKONANIE TESTU:
1. Napełnić przyrząd płynem reakcyjnym (ok. 2ml) do poziomu między komorami (litera "U" pod komorami testera).
2. Podłączyć tester do otworu zbiorniczka wyrównawczego lub chłodnicy
3. Uruchomić silnik (najlepiej już ciepły), wprowadzić na podwyższone obroty w celu uzyskania większego ciśnienia spalania.
4. Pozostawić silnik na lekko podwyższonych obrotach i obserwować zachowanie płynu reakcyjnego (płyn w testerze powinien bąbelkować).
5. Zmiana koloru płynu reakcyjnego na żółty (silniki benzynowe, LPG) lub zielony (diesel) w ciągu kilku minut wskazuje na uszkodzoną uszczelkę pod głowicą lub uszkodzenie samej głowicy.
6. Po zakończonych testach ostrożnie zdemontować przyrząd.
UWAGA! W przypadku przeprowadzania testu na wlewie chłodnicy zachować dodatkowa ostrożność przy odkręcaniu korka oraz podczas samego testu - ryzyko poparzenia!!!
UWAGA! Podczas testu nie dopuszczać do zmieszania się płynu chłodniczego z płynem reakcyjnym! W przypadku zmieszania się płynów wynik testu może być niepoprawny!!!