Brisk seria SILVER do LPG
Åšwiece typu Silver zostaÅ‚y skonstruowane w 1995 roku przez inżynierów czeskiej firmy BRISK z myÅ›lÄ… o coraz wiÄ™kszym gronie użytkowników samochodów z silnikami zasilanymi gazem pÅ‚ynnym.
Znając problemy związane z uruchomieniem zimnego silnika oraz występujące podczas eksploatacji samochodu nadmierne zużycie gazu płynnego, założono, że nowa konstrukcja świecy powinna gwarantować uzyskanie iskry zapłonowej przy napięciu mniejszym niż 12 kV.
Po przeskoku iskry między elektrodami świecy zapłonowej przy mieszance gazu LPG lub propanu-butanu z powietrzem jest potrzebne wyższe napięcie zapłonu niż do przeskoku iskry w mieszance powietrza z benzyną.
Stosując klasyczne świece zapłonowe o standardowej odległości między elektrodami w autach zasilanych LPG obserwujemy:
- w starszych pojazdach o zmniejszonej sprawności instalacji elektrycznej znaczny spadek napięcia na iskierniku świecy, a w konsekwencji brak zapłonu mieszanki;
-w pojazdach mających właściwe napięcie w instalacji występują częste "przebicia" na kablach zapłonowych, aparacie zapłonowym itp., co powoduje wyładowanie wysokiego napięcia poza iskiernikiem świecy i brak zapłonu mieszanki.
Próba poprawy zapÅ‚onu mieszanki poprzez zmniejszenie odlegÅ‚oÅ›ci (przerwy) miÄ™dzy elektrodami Å›wiecy klasycznej prowadzi do tego, że iskra jest "krótka", spalanie mieszanki częściowe, a praca silnika nieprawidÅ‚owa.
Przy zastosowaniu świec BRISK SILVER uzyskujemy warunki zapłonu i spalania mieszanki powietrze-gaz identyczne jak przy stosowaniu dobrych klasycznych świec w silnikach spalających mieszankę powietrze-benzyna.
DziÄ™ki zastosowaniu Å›wiecy BRISK SILVER w komorze spalania gÅ‚owicy silnika uzyskano peÅ‚niejszy efekt zapalania, a co za tym idzie, zmniejszone zużycie paliwa. Åšwiece BRISK SILVER zachowujÄ… swoje wÅ‚aÅ›ciwoÅ›ci również podczas spalania benzyny bezoÅ‚owiowej.
Okres wymiany: max 30.000 km.
Zapraszamy do zakupów.
Gwarantujemy bardzo atrakcyjne ceny - sprawdź sam!!!